Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210
2014 Kwiecień » Ekopracownia

Archiwum miesięczne: Kwiecień 2014

Kwi 29

Zadania OZE

Zapraszamy Was do wykonania kilku zadań z wykorzystaniem komputera i Internetu.

Kliknijcie na link, który znajduje się pod nazwą zadania. Formularz otworzy się w nowym oknie programu. Po udzieleniu wszystkich odpowiedzi naciśnijcie „Submit” na końcu strony. Odpowiedzi, których udzielicie zostaną automatycznie zapisane.

Pamiętajcie aby w formularzu  zawsze podać numer szkoły, którą reprezentujecie.

Powodzenia!

Zadanie 1

Zadanie – skojarzenia

https://docs.google.com/forms/d/1trfAPERsjUBOGUXoHMQPberarl5jOjyKLMmPTEDKFaU/viewform?usp=send_form

Zadanie 2

Zadanie prawda – fałsz

https://docs.google.com/forms/d/1CP3R5mdA6l-ZsaAmsYWIBmZOx_uP6TK-R4S6yQtkzgo/viewform?usp=send_form

 

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kwi 28

Kto pyta nie błądzi.

Kto pyta nie błądzi – to dobrze wszystkim znane przysłowie sprawdza się także w odniesieniu do nauki. Klasa V ćwiczyła się w planowaniu swoich pierwszych eksperymentów. Uczyli się poszukiwać odpowiedzi na pytania, stawiać hipotezy. Wyniki swojej pracy prezentowali kolegom podczas lekcji przyrody. Jak to się udało? Zobaczcie krótki filmik, który przy okazji pomoże Wam zapamiętać kolejność zadań podczas eksperymentowania.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kwi 23

W kropli wody

Podczas lekcji przyrody chętnie korzystamy z mikroskopów i lupy. Tym razem uczniowie klasy IV poznawali świat glonów słodkowodnych. Oglądali pod mikroskopem przyniesione przez siebie okazy glonów oraz drobne stworzenia wodne wchodzące w skład planktonu: okrzemki, euglenę, pantofelka, chlorellę.

Z mikroskopów korzystali też nasi najmłodsi uczniowie. W klasie I odbyły się zajęcia „Woda źródłem życia”. Uczniowie rozmawiali o gospodarowaniu wodą w ich domach i obejściach, definiowali pojęcia: „źródło, rzeka, jezioro” i ustalali dlaczego grozi nam brak wody. Rozmawiali o potrzebie oszczędnego gospodarowania wodą. W ostatniej części zajęć odwiedzili Ekopracownię – zapoznali się z budową i działaniem mikroskopu oraz oglądali preparaty związane z „kroplą wody”.

 

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kwi 01

Kwiaty z wiejskiego ogródka

photo12 (418x581)W związku z wystawą prac plastycznych „Kwiaty z wiejskiego ogródka” organizowaną przez Łódzki Ogród Botaniczny, w całej szkole przeprowadzone zostały zajęcia o tematyce „Wiosenne kwiaty”, podczas których dzieci rozwijały swe uzdolnienia plastyczne i doskonaliły umiejętność korzystania z nowoczesnych technologii.

Uczniowie realizujący projekt „Rendez- vous ze sztuką”:

  • wyszukiwali w Internecie „Kwiatowe obrazy”- najbardziej zachwyciły ich prace Georgii O’Keefee
  • obserwowali zdjęcia i ilustracje wiosennych roślin, spotykanych w polskich lasach i ogrodach
  • wyszukiwali informacje o pospolitych i chronionych kwitnących roślin wiosennych
  • wykonywali prace rysunkowe i malarskie, a także kolaże, wydzieranki, wycinanki i prace przestrzenne

Powstały w ten sposób zbiór obrazów został zaprezentowany w Szkolnej Galerii Sztuki oraz na stronie internetowej p. Kasi Kasprzyk http://www.galeriaszts6.nazwa.pl/, a wybrane przez szkolne jury prace zostały przekazane na wystawę do Ogrodu Botanicznego

 Podsumowaniem akcji jest ogłoszony wśród uczniów klas IV- VI konkurs na najciekawsze zdjęcie wiosennej przyrody „przerobione” w wybranej, dowolnej aplikacji graficznej dostępnej na komputer, tablet lub telefon komórkowy.

Zakończenie konkursu przewidziane jest po Świętach Wielkanocnych, wtedy to wszystkie zdjęcia zostaną zaprezentowane w „Szkolnej Galerii Sztuki”

 Katarzyna Kasprzyk

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kwi 01

Spotkania z przyrodą klasy II

Dnia 27 marca w Ekopracowni odbyły się 3- godzinne zajęcia przyrodnicze pod hasłem „Wiosenne kwiaty- zwiastuny wiosny”. Rozpoczęły one cykl tematyczny zaplanowany dla uczniów klasy II „Nasze spotkania z przyrodą”. Dzieci miały okazję zapoznać się z wiosenną tematyką wykonując zadania z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

Uczniowie:

  • rozpoznawali wiosenne kwiaty
  • dzielili je na pospolite i chronione
  • rozwiązywali rebusy i układali puzzle przyrodnicze
  • obserwowali fazy wzrostu rośliny (z cebulki i nasiona)
  • słuchali fragmentu koncertu A. Vivaldiego „Wiosna”
  • rozpoznawali (także słuchowo) ptaki zimujące w Polsce i te, które swym przylotem zwiastują wiosnę
  • dopasowywali sylwetki ptaków do ich gniazd
  • dowiadywali się, czym się one żywią

Na zakończenie uczniowie rozwiązywali test, który sprawdzał zrozumienie omawianej tematyki. Okazało się, że dzieci znakomicie radzą sobie z przyrodniczymi zadaniami i pytaniami. Jako zadanie do wykonania w domach, dzieci mają założyć własną hodowlę dowolnej rośliny, a następne obserwować i dokumentować jej wzrost poprzez wykonanie rysunków lub zdjęć. Z pewnością udostępnimy wyniki swojej pracy na naszym ekologicznym blogu.  😛

Katarzyna Kasprzyk

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes