Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210
2014 Kwiecień 1 » Ekopracownia

Archiwum dzienne: 1 kwietnia 2014

Kwi 01

Kwiaty z wiejskiego ogródka

photo12 (418x581)W związku z wystawą prac plastycznych „Kwiaty z wiejskiego ogródka” organizowaną przez Łódzki Ogród Botaniczny, w całej szkole przeprowadzone zostały zajęcia o tematyce „Wiosenne kwiaty”, podczas których dzieci rozwijały swe uzdolnienia plastyczne i doskonaliły umiejętność korzystania z nowoczesnych technologii.

Uczniowie realizujący projekt „Rendez- vous ze sztuką”:

  • wyszukiwali w Internecie „Kwiatowe obrazy”- najbardziej zachwyciły ich prace Georgii O’Keefee
  • obserwowali zdjęcia i ilustracje wiosennych roślin, spotykanych w polskich lasach i ogrodach
  • wyszukiwali informacje o pospolitych i chronionych kwitnących roślin wiosennych
  • wykonywali prace rysunkowe i malarskie, a także kolaże, wydzieranki, wycinanki i prace przestrzenne

Powstały w ten sposób zbiór obrazów został zaprezentowany w Szkolnej Galerii Sztuki oraz na stronie internetowej p. Kasi Kasprzyk http://www.galeriaszts6.nazwa.pl/, a wybrane przez szkolne jury prace zostały przekazane na wystawę do Ogrodu Botanicznego

 Podsumowaniem akcji jest ogłoszony wśród uczniów klas IV- VI konkurs na najciekawsze zdjęcie wiosennej przyrody „przerobione” w wybranej, dowolnej aplikacji graficznej dostępnej na komputer, tablet lub telefon komórkowy.

Zakończenie konkursu przewidziane jest po Świętach Wielkanocnych, wtedy to wszystkie zdjęcia zostaną zaprezentowane w „Szkolnej Galerii Sztuki”

 Katarzyna Kasprzyk

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kwi 01

Spotkania z przyrodą klasy II

Dnia 27 marca w Ekopracowni odbyły się 3- godzinne zajęcia przyrodnicze pod hasłem „Wiosenne kwiaty- zwiastuny wiosny”. Rozpoczęły one cykl tematyczny zaplanowany dla uczniów klasy II „Nasze spotkania z przyrodą”. Dzieci miały okazję zapoznać się z wiosenną tematyką wykonując zadania z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

Uczniowie:

  • rozpoznawali wiosenne kwiaty
  • dzielili je na pospolite i chronione
  • rozwiązywali rebusy i układali puzzle przyrodnicze
  • obserwowali fazy wzrostu rośliny (z cebulki i nasiona)
  • słuchali fragmentu koncertu A. Vivaldiego „Wiosna”
  • rozpoznawali (także słuchowo) ptaki zimujące w Polsce i te, które swym przylotem zwiastują wiosnę
  • dopasowywali sylwetki ptaków do ich gniazd
  • dowiadywali się, czym się one żywią

Na zakończenie uczniowie rozwiązywali test, który sprawdzał zrozumienie omawianej tematyki. Okazało się, że dzieci znakomicie radzą sobie z przyrodniczymi zadaniami i pytaniami. Jako zadanie do wykonania w domach, dzieci mają założyć własną hodowlę dowolnej rośliny, a następne obserwować i dokumentować jej wzrost poprzez wykonanie rysunków lub zdjęć. Z pewnością udostępnimy wyniki swojej pracy na naszym ekologicznym blogu.  😛

Katarzyna Kasprzyk

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes