Admin

O Autorze

Data rejestracji: 15 października 2013

Najnowsze posty

  1. Akcja 100 pozdrowień na 100 – lecie niepodległości — 8 października 2018
  2. Eksperymenty Eko-badacza — 14 maja 2018
  3. Notatki 7 klasy — 18 lutego 2018
  4. Dlaczego woda rozpuszcza skały? — 15 lutego 2018
  5. Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich — 2 stycznia 2018

Lista wpisów tego autora

Paź 08

Akcja 100 pozdrowień na 100 – lecie niepodległości

Jak o szkoła bierzemy udział w akcji 100 pozdrowień na 100-lecie niepodległości. Wymieniamy się pocztówkami ze 100 szkołami z różnych regionów Polski. U nas akcja nabiera tempa. Wszystkie pocztówki z Łodzi – Wiskitna są już wysłane. Tymczasem ponad 30 kartek z pozdrowieniami dotarło już do naszej szkoły. Uczniowie klasy IVB korzystając z Google Maps lokalizowali miejscowości na mapie i „zwiedzali” je przy pomocy Street View. Wkrótce będziecie mogli podziwiać otrzymane pocztówki na parterze, gdzie powstaje specjalna mapa.
Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Maj 14

Eksperymenty Eko-badacza

laboratoriumKlasa 6 przygotowuje się do pokazu doświadczeń z przyrody. Przypominam, że prezentujecie je na początku czerwca. Jest więc chwila na przygotowania i wykonanie filmu lub plakatu. Pamiętajcie, że w omówieniu mają znaleźć się punkty:

1. Pytanie badawcze
2. Hipoteza
3. Potrzebne materiały
4. Przebieg doświadczenia
5. Obserwacje
6. Wnioski

Film lub plakat ma być ciekawym graficznym przedstawieniem i udokumentowaniem doświadczenia, które będziecie przeprowadzać  i omawiać w klasie. Ma być wykonany trochę jak dokładna instrukcja, tak aby inni na jego podstawie potrafili to doświadczenie odtworzyć.

Pamiętajcie. numer z dziennika odpowiada numerowi eksperymentu 🙂

Wszystkie znajdziecie tutaj =>> Doświadczenia

Miłej zabawy !

Zapisz

Zapisz

Share Button
5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote

Lut 18

Notatki 7 klasy

Pierwsze notatki w portfolio klasy 7 za nami. Uczniowie czytają udostępnione artykuły i opracowują ich streszczenie w dowolnie wybranej formie. Uczymy się przez to różnorodnych form notatek, rozszerzając jednocześnie informacje zdobyte na lekcjach geografii. Zobaczcie jakie zagadnienia zgłębialiśmy w ubiegłym półroczu.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lut 15

Dlaczego woda rozpuszcza skały?

Uczniowie klasy 5 na lekcji przyrody zajmowali się dziś zagadnieniem rzeźby krasowej Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej. Obserwowaliśmy skały wapienne i zastanawialiśmy się jak powstały.Niektóre grupy w swoich okazach skał wypatrzyły odciski muszli drobnych organizmów morskich. Tak. skały wapienne powstały na dnie morza, które kiedyś było na tym obszarze.

Dowiedzieliśmy się też co to jest rzeźba krasowa i jakie formy krasu podziemnego i powierzchniowego na niej występują. Na koniec sprawdziliśmy jaki odczyn pH ma zwykła woda z kranu i co się stanie jeśli będziemy do niej wdmuchiwać dwutlenek węgla z naszych płuc. Użyliśmy do tego szkolnych urządzeń pomiarowych LabDisc.

Chcecie wiedzieć jaki był wynik tego eksperymentu? Koniecznie zapytajcie uczniów klasy 5.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sty 02

Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich

Uczniowie klasy VII podczas lekcji geografii poszerzali swoją wiedzę na temat form ochrony przyrody w Polsce. Jedną z nich są parki krajobrazowe. Chcemy Wam przybliżyć ten, który jest najbliżej naszego miejsca zamieszkania – Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich. Przedstawiamy dwie prezentacje wykonane przez naszych uczniów i zapraszamy do odwiedzenia tego ciekawego przyrodniczo miejsca.

Warto również zajrzeć na stronę PKWŁ:  https://parkilodzkie.pl/pkwl

 

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lis 14

Moje portfolio z geografii

Jak przygotować portfolio?

  • Przygotuj teczkę A4 i podpisz ją swoim imieniem i nazwiskiem, możesz ją też ozdobić
  • Przeczytaj artykuły polecane w danym miesiącu, wybierz jeden z nich, który opracujesz w portfolio
  • Napisz, krótkie streszczenie, refleksję, stwórz mapę myśli, rysunek lub kolaż na podstawie informacji zawartych w wybranym artykule, może to być też inna forma wybrana przez Ciebie.
  • Podaj skąd zebrałeś informacje (źródło) oraz wpisz miesiąc wykonania notatki.
  • Wepnij swoją pracę do teczki A4
  • Pokaż nauczycielowi swoją pracę.

Artykuły do portfolio – klasa VII – geografia

 

Znalezione obrazy dla zapytania port morski Marzec:

Luty:

Styczeń:

 
Grudzień:

Listopad:

 

 

 

 

 

Share Button
5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote

Maj 15

Polskie płazy

W sobotę niektórzy z Was mieli możliwość  uczestniczenia w zajęciach terenowych nad Jeziorskiem. Poznawaliśmy środowisko wodne jednego z większych polskich sztucznych zbiorników. Wieczorem na rozlewiskach Warty poszukiwaliśmy rodzimych płazów. Udało się kilka oznaczyć (ropuchę szarą i kilka gatunków żab). Zaobserwowaliśmy też bezkręgowce wodne m.in. nartnika, płoszczycę, larwę jętki, pijawkę, zatoczka, błotniarkę.

Dla przypomnienia przedstawiamy jakie rodzimy płazy możecie spotkać w naszych zbiornikach wodnych. Odsyłam Was na stronę https://www.medianauka.pl/plazy-polskie

Więcej ciekawostek o budowie i życiu płazów znajdziecie w animacji na stronie

http://www.scholaris.pl/resources/run/id/52788

oraz posłuchacie ich odgłosów godowych. http://www.czlowiekiprzyroda.eu/life/plazy_pl/glosy.htm

 

Zapisz

Zapisz

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lut 14

Wylosuj swoje państwo

Zakręć kołem fortuny, wylosuj swoje afrykańskie państwo i sprawdź swoją wiedzę o nim.

 

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Cze 23

Podsumowanie projektu Eko-badacz

W piątek 10 czerwca odbyło się w naszej szkole podsumowanie projektu „Eko-badacz” realizowanego w roku szkolnym 2015/2016, dofinansowanego ze środków WFOŚiGW.

Jednym z punktów programu było wręczenie nagród laureatom międzyszkolnego konkursu filmowego „Jestem Eko”. Zwyciężyła uczennica Szkoły Podstawowej nr 162 – Edyta Szymańska.

Wszystkie nagrodzone filmy można obejrzeć na stronie: http://sp130.edu.pl/2016/06/10/filmy-zgloszone-do-konkursu-jestem-eko/

Przybyli goście mogli także obejrzeć stanowiska klas przygotowane przez uczniów, na których prezentowali zagadnienia, którymi zajmowali się podczas trwania projektu i wyniki swojej pracy. Klasa II – III zaprezentowały plakaty – wspomnienia z warsztatów i wycieczek ekologicznych, klasa IV opowiedziała nam o wodzie i potrzebie jej oszczędzania, klasa V przekonywała nas do recyklingu i pokazała zabawki z odpadów wykonane na lekcjach techniki. Uczniowie klasy VI przedstawili modele elektrowni wodnej i wiatrowej, wykonali też kilka doświadczeń, które przygotowywali na przyrodzie. Koledzy z klas młodszych mogli sami zrobić papierowy wiatrak.

Uczniowie zaprezentowali także w działaniu nowoczesne cyfrowe mobilne laboratoria przyrodnicze Labdisc, zakupione w projekcie ze środków WFOŚiGW. Każdy mógł sprawdzić jak działają i jak za ich pomocą prowadzić doświadczenia przyrodnicze.

Powodzeniem cieszyły się też „wyścigi balonów” i gra przestrzenna przygotowana przez dziewczęta z kl. VI.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kwi 12

Poznajemy strefę śródziemnomorską

http://padlet.com/annafik/2xraluuk2xmx

Share Button
5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote

Starsze posty «