Admin

O Autorze

Data rejestracji: 15 października 2013

Najnowsze posty

  1. Notatki 7 klasy — 18 lutego 2018
  2. Dlaczego woda rozpuszcza skały? — 15 lutego 2018
  3. Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich — 2 stycznia 2018
  4. Moje portfolio z geografii — 14 listopada 2017
  5. Polskie płazy — 15 maja 2017

Lista wpisów tego autora

Lut 18

Notatki 7 klasy

Pierwsze notatki w portfolio klasy 7 za nami. Uczniowie czytają udostępnione artykuły i opracowują ich streszczenie w dowolnie wybranej formie. Uczymy się przez to różnorodnych form notatek, rozszerzając jednocześnie informacje zdobyte na lekcjach geografii. Zobaczcie jakie zagadnienia zgłębialiśmy w ubiegłym półroczu.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lut 15

Dlaczego woda rozpuszcza skały?

Uczniowie klasy 5 na lekcji przyrody zajmowali się dziś zagadnieniem rzeźby krasowej Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej. Obserwowaliśmy skały wapienne i zastanawialiśmy się jak powstały.Niektóre grupy w swoich okazach skał wypatrzyły odciski muszli drobnych organizmów morskich. Tak. skały wapienne powstały na dnie morza, które kiedyś było na tym obszarze.

Dowiedzieliśmy się też co to jest rzeźba krasowa i jakie formy krasu podziemnego i powierzchniowego na niej występują. Na koniec sprawdziliśmy jaki odczyn pH ma zwykła woda z kranu i co się stanie jeśli będziemy do niej wdmuchiwać dwutlenek węgla z naszych płuc. Użyliśmy do tego szkolnych urządzeń pomiarowych LabDisc.

Chcecie wiedzieć jaki był wynik tego eksperymentu? Koniecznie zapytajcie uczniów klasy 5.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sty 02

Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich

Uczniowie klasy VII podczas lekcji geografii poszerzali swoją wiedzę na temat form ochrony przyrody w Polsce. Jedną z nich są parki krajobrazowe. Chcemy Wam przybliżyć ten, który jest najbliżej naszego miejsca zamieszkania – Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich. Przedstawiamy dwie prezentacje wykonane przez naszych uczniów i zapraszamy do odwiedzenia tego ciekawego przyrodniczo miejsca.

Warto również zajrzeć na stronę PKWŁ:  https://parkilodzkie.pl/pkwl

 

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lis 14

Moje portfolio z geografii

Jak przygotować portfolio?

  • Przygotuj teczkę A4 i podpisz ją swoim imieniem i nazwiskiem, możesz ją też ozdobić
  • Przeczytaj artykuły polecane w danym miesiącu, wybierz jeden z nich, który opracujesz w portfolio
  • Napisz, krótkie streszczenie, refleksję, stwórz mapę myśli, rysunek lub kolaż na podstawie informacji zawartych w wybranym artykule, może to być też inna forma wybrana przez Ciebie.
  • Podaj skąd zebrałeś informacje (źródło) oraz wpisz miesiąc wykonania notatki.
  • Wepnij swoją pracę do teczki A4
  • Pokaż nauczycielowi swoją pracę.

Artykuły do portfolio – klasa VII – geografia

 

Styczeń:

Grudzień:

Listopad:

 

 

 

 

 

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Maj 15

Polskie płazy

W sobotę niektórzy z Was mieli możliwość  uczestniczenia w zajęciach terenowych nad Jeziorskiem. Poznawaliśmy środowisko wodne jednego z większych polskich sztucznych zbiorników. Wieczorem na rozlewiskach Warty poszukiwaliśmy rodzimych płazów. Udało się kilka oznaczyć (ropuchę szarą i kilka gatunków żab). Zaobserwowaliśmy też bezkręgowce wodne m.in. nartnika, płoszczycę, larwę jętki, pijawkę, zatoczka, błotniarkę.

Dla przypomnienia przedstawiamy jakie rodzimy płazy możecie spotkać w naszych zbiornikach wodnych. Odsyłam Was na stronę https://www.medianauka.pl/plazy-polskie

Więcej ciekawostek o budowie i życiu płazów znajdziecie w animacji na stronie

http://www.scholaris.pl/resources/run/id/52788

oraz posłuchacie ich odgłosów godowych. http://www.czlowiekiprzyroda.eu/life/plazy_pl/glosy.htm

 

Zapisz

Zapisz

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kwi 19

Eksperymenty Eko-badacza

laboratoriumKlasa 6 przygotowuje się do pokazu doświadczeń z przyrody. Przypominam, że prezentujecie je w drugim tygodniu maja. Jest więc chwila na przygotowania i wykonanie plakatu. Pamiętajcie, że na plakacie mają znaleźć się punkty:

1. Pytanie badawcze
2. Hipoteza
3. Potrzebne materiały
4. Przebieg doświadczenia
5. Obserwacje
6. Wnioski

Plakat ma być ciekawym graficznym przedstawieniem i udokumentowaniem doświadczenia, które będziecie przeprowadzać  i omawiać w klasie. Ma być wykonany trochę jak dokładna instrukcja, tak aby inni na jego podstawie potrafili to doświadczenie odtworzyć. Pamiętajcie o estetyce!!! Dodatkiem mają być zdjęcia lub rysunki pokazujące przebieg doświadczenia.

Mam nadzieję, że pamiętacie numery wylosowanych przez siebie eksperymentów? 🙂

Wszystkie znajdziecie tutaj =>> Doświadczenia

Miłej zabawy !

Zapisz

Zapisz

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lut 14

Wylosuj swoje państwo

Zakręć kołem fortuny, wylosuj swoje afrykańskie państwo i sprawdź swoją wiedzę o nim.

 

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Cze 23

Podsumowanie projektu Eko-badacz

W piątek 10 czerwca odbyło się w naszej szkole podsumowanie projektu „Eko-badacz” realizowanego w roku szkolnym 2015/2016, dofinansowanego ze środków WFOŚiGW.

Jednym z punktów programu było wręczenie nagród laureatom międzyszkolnego konkursu filmowego „Jestem Eko”. Zwyciężyła uczennica Szkoły Podstawowej nr 162 – Edyta Szymańska.

Wszystkie nagrodzone filmy można obejrzeć na stronie: http://sp130.edu.pl/2016/06/10/filmy-zgloszone-do-konkursu-jestem-eko/

Przybyli goście mogli także obejrzeć stanowiska klas przygotowane przez uczniów, na których prezentowali zagadnienia, którymi zajmowali się podczas trwania projektu i wyniki swojej pracy. Klasa II – III zaprezentowały plakaty – wspomnienia z warsztatów i wycieczek ekologicznych, klasa IV opowiedziała nam o wodzie i potrzebie jej oszczędzania, klasa V przekonywała nas do recyklingu i pokazała zabawki z odpadów wykonane na lekcjach techniki. Uczniowie klasy VI przedstawili modele elektrowni wodnej i wiatrowej, wykonali też kilka doświadczeń, które przygotowywali na przyrodzie. Koledzy z klas młodszych mogli sami zrobić papierowy wiatrak.

Uczniowie zaprezentowali także w działaniu nowoczesne cyfrowe mobilne laboratoria przyrodnicze Labdisc, zakupione w projekcie ze środków WFOŚiGW. Każdy mógł sprawdzić jak działają i jak za ich pomocą prowadzić doświadczenia przyrodnicze.

Powodzeniem cieszyły się też „wyścigi balonów” i gra przestrzenna przygotowana przez dziewczęta z kl. VI.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kwi 12

Poznajemy strefę śródziemnomorską

http://padlet.com/annafik/2xraluuk2xmx

Share Button
5.00 avg. rating (93% score) - 1 vote

Kwi 01

ABC zdrowia

Co kilka lat pojawiają się nowe wytyczne dotyczące zaleceń zdrowego żywienia. Muszą się zmieniać, ponieważ zmienia się nasza wiedza na temat wpływu tego, co jemy, na nasze zdrowie. Pod koniec stycznia także polscy specjaliści od żywienia wydali własne rekomendacje. Podczas I Narodowego Kongresu Żywieniowego przedstawiono nową „Piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej”.

źródło: wyborcza.pl Margit Kossobudzka 03.02.2016 00:01

Jak na „Szkołę Promującą Zdrowie” przystało od razu przystąpiliśmy do przekazania nowych wytycznych naszym uczniom. Jeszcze przed feriami zimowymi klasa IV podczas zajęć opartych o metodę WebQuest, poznała NOWĄ piramidę żywieniową i zasady zdrowego życia.  Podczas zajęć uczniowie rozwiązując zadania problemowe „podróżowali” po kolejnych stopniach piramidy. Brali udział w:

  • zadaniach sportowych
  • próbowaniu i dopasowywaniu do rodzaju produktu różne pieczywa i kasze
  • smakowaniu z zamkniętymi oczami  jogurtów, starając się zgadnąć ich smak.
  • rozwiązywaniu krzyżówek, zagadek
  • poszukiwaniu w Internecie różnic między starą i nową piramidą żywieniową.

Więcej informacji znajdziecie na blogu p. Agaty

https://examplewordpresscom9037.wordpress.com/2016/03/18/webquest/

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Starsze posty «