Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210 admin » Ekopracownia
Na dzisiejszej lekcji przyrody uczniowie klasy 6 przeprowadzali doświadczenia badając cechy światła. Wiemy już jak rozchodzi się światło, jak powstaje cień i półcień, co to rozszczepienie, odbicie i załamanie światła. Poznaliśmy też podstawowe barwy światła (RGB) i wiemy jaki kolor światła powstanie przy zmieszaniu wszystkich barw podstawowych. Sprawdziliśmy również jak działa Camera Obscura.
Jeśli chcesz zobaczyć jak wyglądały nasze zadania kliknij w poniższy link.
Jako szkoła bierzemy udział w akcji 100 pozdrowień na 100-lecie niepodległości. Wymieniamy się pocztówkami ze 100 szkołami z różnych regionów Polski. U nas akcja nabiera tempa. Wszystkie pocztówki z Łodzi – Wiskitna są już wysłane. Tymczasem ponad 30 kartek z pozdrowieniami dotarło już do naszej szkoły. Uczniowie klasy IVB korzystając z Google Maps lokalizowali miejscowości na mapie i „zwiedzali” je przy pomocy Street View. Wkrótce będziecie mogli podziwiać otrzymane pocztówki na parterze, gdzie powstaje specjalna mapa.
Tu możesz zobaczyć wszystkie kartki i przeczytać pozdrowienia, które otrzymała nasza szkoła.
Klasa 6 przygotowuje się do pokazu doświadczeń z przyrody. Przypominam, że prezentujecie je na początku czerwca. Jest więc chwila na przygotowania i wykonanie filmu lub plakatu. Pamiętajcie, że w omówieniu mają znaleźć się punkty:
Film lub plakat ma być ciekawym graficznym przedstawieniem i udokumentowaniem doświadczenia, które będziecie przeprowadzać i omawiać w klasie. Ma być wykonany trochę jak dokładna instrukcja, tak aby inni na jego podstawie potrafili to doświadczenie odtworzyć.
Pamiętajcie. numer z dziennika odpowiada numerowi eksperymentu
Pierwsze notatki w portfolio klasy 7 za nami. Uczniowie czytają udostępnione artykuły i opracowują ich streszczenie w dowolnie wybranej formie. Uczymy się przez to różnorodnych form notatek, rozszerzając jednocześnie informacje zdobyte na lekcjach geografii. Zobaczcie jakie zagadnienia zgłębialiśmy w ubiegłym półroczu.
Uczniowie klasy 5 na lekcji przyrody zajmowali się dziś zagadnieniem rzeźby krasowej Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej. Obserwowaliśmy skały wapienne i zastanawialiśmy się jak powstały.Niektóre grupy w swoich okazach skał wypatrzyły odciski muszli drobnych organizmów morskich. Tak. skały wapienne powstały na dnie morza, które kiedyś było na tym obszarze.
Dowiedzieliśmy się też co to jest rzeźba krasowa i jakie formy krasu podziemnego i powierzchniowego na niej występują. Na koniec sprawdziliśmy jaki odczyn pH ma zwykła woda z kranu i co się stanie jeśli będziemy do niej wdmuchiwać dwutlenek węgla z naszych płuc. Użyliśmy do tego szkolnych urządzeń pomiarowych LabDisc.
Chcecie wiedzieć jaki był wynik tego eksperymentu? Koniecznie zapytajcie uczniów klasy 5.
Uczniowie klasy VII podczas lekcji geografii poszerzali swoją wiedzę na temat form ochrony przyrody w Polsce. Jedną z nich są parki krajobrazowe. Chcemy Wam przybliżyć ten, który jest najbliżej naszego miejsca zamieszkania – Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich. Przedstawiamy dwie prezentacje wykonane przez naszych uczniów i zapraszamy do odwiedzenia tego ciekawego przyrodniczo miejsca.
Przygotuj teczkę A4 i podpisz ją swoim imieniem i nazwiskiem, możesz ją też ozdobić
Przeczytaj artykuły polecane w danym miesiącu, wybierz jeden z nich, który opracujesz w portfolio
Napisz, krótkie streszczenie, refleksję, stwórz mapę myśli, rysunek lub kolaż na podstawie informacji zawartych w wybranym artykule, może to być też inna forma wybrana przez Ciebie.
Podaj skąd zebrałeś informacje (źródło) oraz wpisz miesiąc wykonania notatki.
W sobotę niektórzy z Was mieli możliwość uczestniczenia w zajęciach terenowych nad Jeziorskiem. Poznawaliśmy środowisko wodne jednego z większych polskich sztucznych zbiorników. Wieczorem na rozlewiskach Warty poszukiwaliśmy rodzimych płazów. Udało się kilka oznaczyć (ropuchę szarą i kilka gatunków żab). Zaobserwowaliśmy też bezkręgowce wodne m.in. nartnika, płoszczycę, larwę jętki, pijawkę, zatoczka, błotniarkę.
Dla przypomnienia przedstawiamy jakie rodzimy płazy możecie spotkać w naszych zbiornikach wodnych. Odsyłam Was na stronę https://www.medianauka.pl/plazy-polskie
Więcej ciekawostek o budowie i życiu płazów znajdziecie w animacji na stronie
W piątek 10 czerwca odbyło się w naszej szkole podsumowanie projektu „Eko-badacz” realizowanego w roku szkolnym 2015/2016, dofinansowanego ze środków WFOŚiGW.
Jednym z punktów programu było wręczenie nagród laureatom międzyszkolnego konkursu filmowego „Jestem Eko”. Zwyciężyła uczennica Szkoły Podstawowej nr 162 – Edyta Szymańska.
Przybyli goście mogli także obejrzeć stanowiska klas przygotowane przez uczniów, na których prezentowali zagadnienia, którymi zajmowali się podczas trwania projektu i wyniki swojej pracy. Klasa II – III zaprezentowały plakaty – wspomnienia z warsztatów i wycieczek ekologicznych, klasa IV opowiedziała nam o wodzie i potrzebie jej oszczędzania, klasa V przekonywała nas do recyklingu i pokazała zabawki z odpadów wykonane na lekcjach techniki. Uczniowie klasy VI przedstawili modele elektrowni wodnej i wiatrowej, wykonali też kilka doświadczeń, które przygotowywali na przyrodzie. Koledzy z klas młodszych mogli sami zrobić papierowy wiatrak.
Uczniowie zaprezentowali także w działaniu nowoczesne cyfrowe mobilne laboratoria przyrodnicze Labdisc, zakupione w projekcie ze środków WFOŚiGW. Każdy mógł sprawdzić jak działają i jak za ich pomocą prowadzić doświadczenia przyrodnicze.
Powodzeniem cieszyły się też „wyścigi balonów” i gra przestrzenna przygotowana przez dziewczęta z kl. VI.
Najnowsze komentarze