Archiwum miesięczne: Październik 2015

Paź 23

Jesienne obserwacje

Zajęcia edukacyjne w terenie, ale i w budynku szkoły przyniosły nam nowe odkrycia. W szkolnym zielonym, a teraz już w jesiennych barwach gaju prowadziliśmy obserwacje drzew. Nazywaliśmy różnorodne drzewa liściaste i iglaste. Nasze obserwacje wnikliwie notowaliśmy na karcie obserwacji. Określaliśmy gatunek wybranego drzewa, badaliśmy jego korę, opisywaliśmy koronę i liście. Już teraz nasz zachwyt wzbudziła różnorodność świata roślin, a to dopiero początki naszych przyrodniczych odkryć ekosystemów.

Uczniowie klasy IIb

DSC_4495

Zapraszamy do galerii zdjęć

 

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Paź 20

Mapa klasy IV

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zNn6oYbAcrGw.kGftWgYXb1FI&usp=sharing

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Paź 10

Lekcje przyrody w działaniu

W procesie uczenia się przyrody bardzo ważna jest aktywność uczniów. To właśnie możliwość doświadczania, badania, dokumentowania i wyciągania wniosków sprawia, że uczniowie lepiej zapamiętują i są zaangażowani w lekcję. Staramy się, aby nasze lekcje przyrody były właśnie angażujące.

Korzystając ze słonecznej jesiennej aury klasa IV poszukiwała i dokumentowała ożywione i nieożywione elementy przyrody, znajdujące się na terenie naszej szkoły.

Ćwicząc wyznaczanie i posługiwanie się kierunkami świata uczniowie tworzyli zagadkę dla swoich kolegów. Według niej należało narysować kredą kształt zakodowany w instrukcji np.:

1 krok na N, dwa kroki na E, jeden krok na N, dwa kroki na E, 1 krok na S, dwa kroki na E, 1 krok na S, 6 kroków na W.

O powodzeniu zadania decydowało zarówno poprawne zakodowanie figury przez grupę, jak i prawidłowe jej odkodowanie przez drużynę przeciwną 🙂

Przy pomocy gnomonu każda z grup mogła też wyznaczyć kierunek północny na boisku szkolnym. Choć czasem słońce chowało się za chmury, udało się zauważyć jak w czasie trwania lekcji zmienia się długość cienia rzucanego przez gnomon i jego kierunek.

W klasie 4 poznajemy pomoce przyrodnika, uczymy się obserwować i dokumentować nasze obserwacje. Tym razem korzystaliśmy z mikroskopu.

Klasa V poznawała właściwości i ich mieszaniny tworząc je samodzielnie. Badaliśmy ich rozpuszczalność w wodzie, porównywaliśmy zapach, stan skupienia, gęstość. Sprawdzaliśmy czy przedmioty o takiej samej objętości mają taką samą masę.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Paź 06

Tworzymy kryształy

Jak produkować kryształy? My już wiemy! 🙂

Uczniowie klasy 2b wykonali doświadczenie przyrodnicze, dzięki któremu otrzymali kryształy…soli. Przygotowali roztwory nasycone z soli kuchennej i uzbrojeni w cierpliwość oczekiwali prawie 3 tygodnie na efekty doświadczenia. Bacznie obserwowali i notowali zachodzące zmiany. Udało się!:) Woda z tzw. solanki wyparowała, a sól uległa krystalizacji.
Osadzała się na ściankach oraz zamontowanych nitkach wewnątrz pojemników. Efektami naszej pracy podzieliliśmy się w klasie, prezentowaliśmy wyprodukowane kryształy oraz wyciągaliśmy wspólnie wnioski z naszych doświadczeń.

Chcemy pochwalić się naszymi kryształami. Zobacz galerię =>>

Wy też możecie wykonać to doświadczenie.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes