W procesie uczenia się przyrody bardzo ważna jest aktywność uczniów. To właśnie możliwość doświadczania, badania, dokumentowania i wyciągania wniosków sprawia, że uczniowie lepiej zapamiętują i są zaangażowani w lekcję. Staramy się, aby nasze lekcje przyrody były właśnie angażujące.
Korzystając ze słonecznej jesiennej aury klasa IV poszukiwała i dokumentowała ożywione i nieożywione elementy przyrody, znajdujące się na terenie naszej szkoły.
Ćwicząc wyznaczanie i posługiwanie się kierunkami świata uczniowie tworzyli zagadkę dla swoich kolegów. Według niej należało narysować kredą kształt zakodowany w instrukcji np.:
1 krok na N, dwa kroki na E, jeden krok na N, dwa kroki na E, 1 krok na S, dwa kroki na E, 1 krok na S, 6 kroków na W.
O powodzeniu zadania decydowało zarówno poprawne zakodowanie figury przez grupę, jak i prawidłowe jej odkodowanie przez drużynę przeciwną 🙂
Przy pomocy gnomonu każda z grup mogła też wyznaczyć kierunek północny na boisku szkolnym. Choć czasem słońce chowało się za chmury, udało się zauważyć jak w czasie trwania lekcji zmienia się długość cienia rzucanego przez gnomon i jego kierunek.
W klasie 4 poznajemy pomoce przyrodnika, uczymy się obserwować i dokumentować nasze obserwacje. Tym razem korzystaliśmy z mikroskopu.
Klasa V poznawała właściwości i ich mieszaniny tworząc je samodzielnie. Badaliśmy ich rozpuszczalność w wodzie, porównywaliśmy zapach, stan skupienia, gęstość. Sprawdzaliśmy czy przedmioty o takiej samej objętości mają taką samą masę.
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Najnowsze komentarze