Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210
2014 Styczeń » Ekopracownia

Archiwum miesięczne: Styczeń 2014

Sty 25

Kąciki roślin

Za oknem zima, a na naszym klasowym parapecie przybywa roślin.  Nasza kolekcja roślin owadożernych rozrosła się dzięki firmie Azalia s.c. ze Starowej Góry oraz rodzicom Ewelinki Kowalskiej z klasy III, którzy  podarowali nam kilka dzbaneczników. Bardzo dziękujemy. Spróbujemy poznać wymagania tych niezwykłych roślin, żeby stworzyć im jak najlepsze warunki do wzrostu.

Więcej o tych roślinach możecie poczytać

 

Posiadamy też sukulenty. Kilka kaktusów, grubosza, agawę, eszewerię i tzw. Palmę Madagaskaru.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sty 21

Szkolne Laboratorium

doswiadczenie16 stycznia to ważna data dla szkolnej Ekopracowni. Tego dnia nasi rodzice mogli zobaczyć nowo wyposażoną salę przyrodniczą, dowiedzieć się jakie zadania będziemy realizować w ramach programu ekologicznego „Widzę, doświadczam, działam – myślę ekologicznie”, zobaczyć w działaniu sprzęt multimedialny. Dopełnieniem całości była wizyta w specjalnie przygotowanym szkolnym laboratorium. Sekcja ekologicznej samorządu uczniowskiego, przygotowała dla rodziców prezentację kilku doświadczeń przyrodniczych. Wykorzystaliśmy do tego nowo zakupione pomoce dydaktyczne oraz te, wykonane przez siebie samodzielnie.

Jako młodzi laboranci odpowiadaliśmy na pięć pytań badawczych.

  • Dlaczego nartnik chodzi po wodzie?
  • Co to znaczy, że gleba jest kwaśna?
  • Do czego można wykorzystać magnetyzm Ziemi?
  • Jak widzimy barwy i słyszymy dźwięki?
  • Co wspólnego ma dwutlenek węgla z efektem cieplarnianym?

Przygotowaliśmy również plakaty pomagające w udzieleniu odpowiedzi na te pytania.

Rodzice mogli zobaczyć model wulkanu, dowiedzieli się jak „złapać” dwutlenek węgla do balonika, korzystając z lupy mogli obserwować składniki gleby, sprawdzić jej odczyn, ale także porozmawiać przez „kubkowy telefon” czy też sprawdzić, jaki kolor powstaje ze zmieszania podstawowych barw światła.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes