Archiwum miesięczne: Marzec 2016

Mar 29

Warsztaty ekologiczne

W ramach realizacji projektu „Eko-badacz”  uczniowie klas II – VI uczestniczyli w warsztatach ekologicznych prowadzonych przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”. Czas podczas zajęć spędziliśmy bardzo aktywnie.


Klasy młodsze zajęły się tematyką ekologii w codziennym życiu, w domu i w szkole. Zajęcia pozwoliły uświadomić sobie ogromne znaczenie sposobu życia każdego z nas dla stanu środowiska (oszczędność wody, energii, ekologiczne zakupy, transport, odpady).


Uczniowie klasy IV to już specjaliści od wody. Podczas zajęć „Niebieska planeta” próbowali uświadomić sobie problem niedostatku wody pitnej na świecie oraz konieczności oszczędzania wody i niezanieczyszczania jej w codziennym życiu.


V klasa poznała problem śmieci, jako efekt nadmiernej konsumpcji oraz zobaczyła, jakie są możliwości przeciwdziałania temu problemowi poprzez stosowanie zasady 3R (Reduce, Reuse, Recycle).


Klasa VI uporządkowała wiedzę na temat odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii elektrycznej oraz na temat wpływu różnych sposobów produkcji energii na środowisko. Uczniowie uświadomili sobie konieczność oszczędzania energii i poznali proste sposoby aby zużywać mniej prądu w codziennym życiu.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Mar 21

Jak z ogórka zrobić baterię?

Na to i inne ciekawe pytania odpowiadali w czwartek 10 marca uczniowie klasy VI. W ramach projektu „Eko-badacz” uczestniczyli oni w lekcji przyrody na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego.
W czasie zajęć uczniowie poznali m.in. historię prowadzonych badań nad elektrycznością, głównych twórców podstaw tego działu fizyki. Prowadzili doświadczenia, w których badali czy owoce i warzywa mogą posłużyć do produkcji prądu elektrycznego. Budowali obwód składający się z trzech ogniw owocowo-warzywnych połączonych szeregowo (tzw. stos Volty), zdolnego „zapalić” diodę LED.
Zajęcia dla naszych uczniów poprowadził prof. Tadeusz Wibig.

Share Button
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes