Podczas pracy z WebQuestem „Jesienne metamorfozy” będziecie korzystać z Internetu.
Kliknij w poniższy link i sprawdź, na jakie strony warto zajrzeć.
Paź 29
Podczas pracy z WebQuestem „Jesienne metamorfozy” będziecie korzystać z Internetu.
Kliknij w poniższy link i sprawdź, na jakie strony warto zajrzeć.
Paź 07
Pewnego dnia w naszej szkole miało miejsce niesamowite wydarzenie. W ekopracowni spotkaliśmy panią Jesień, która ukryła dla nas swoje różnorodne dary. Razem z nią poznawaliśmy różne owoce i warzywa, a później porządkowaliśmy przetwory w spiżarni, które miały geometryczne etykietki. Wędrując po wirtualnym parku odkrywaliśmy barwy jesieni ukryte w liściach. W jesienne kosze zbieraliśmy również owoce drzew: kasztany, żołędzie i jarzębinę. Zawsze chętnie zdobywamy ekowiedzę i pracujemy na tablicy interaktywnej wykorzystując zasoby Łódzkiej Platformy Edukacyjnej. Jesteśmy małymi przyrodnikami! 😀
Paź 06
W ubiegłym tygodniu uczyliśmy się na przyrodzie w jaki sposób zmierzyć odległości w terenie i jak obliczyć wysokość drzewa i pagórka. Posługiwaliśmy się miarką i własnymi krokami. Sprawdzaliśmy jakie będą różnice w odległości przy zastosowaniu jednej i drugiej metody. Podjęliśmy też próbę zmierzenia placu zabaw i boiska. Gdybyśmy chcieli narysować je w skali, musielibyśmy ich wymiary zmniejszyć 20 krotnie!
Poznaliśmy i wypróbowaliśmy metodę na obliczenie wysokości drzewa korzystając z długości jego cienia. Przy użyciu „niwelatora”, określiliśmy też przybliżoną wysokość pagórka, który oddziela szkolne boisko od kościoła. Ma on ok. 3 m wysokości. Nie jest to wcale takie trudne. Wystarczy „patyk” wysokości 1 m i druga osoba do pomocy. Trzeba ustawić nasz „niwelator” pionowo i wskazać miejsce, gdzie ma stanąć druga osoba. Tak jak na tym rysunku. Lubimy takie lekcje przyrody 🙂
źródło: http://www.mikluszowice.pl/wydarzenia/20052006/projekt/blokowe/ryc3.bmp
Paź 05
Uczniowie klasy V i VI w piątek 03.10.14 uczestniczyli w lekcji terenowej w Parku Krajobrazowym Wzniesień Łódzkich. Celem naszych zajęć było przeprowadzenie obserwacji przyrodniczych w dolinie rzeki Łagiewniczanki. Uczyliśmy się obliczać wiek drzew, posługiwać kluczem do ich rozpoznawania. Nasłuchiwaliśmy odgłosów przyrody, określaliśmy typ lasu i różnice w jego budowie (w dolinie rzeki i na szczycie pagórka „Wanny”). Posługiwaliśmy się mapą topograficzną terenu, obliczaliśmy wysokość względną pagórka. Czekały nas również zadania matematyczne i historyczne związane z kapliczkami położonymi w Lesie Łagiewnickim. Odszukiwaliśmy informację o ich patronach i wieku kapliczek. Mieliśmy za zadanie obliczyć obwód i powierzchnię kapliczki św. Rocha i podać, w jakiej skali należałoby ją narysować tak, by zmieściła się na kartkę A4. Pogoda była wyjątkowa i gdyby nie długa podróż powrotna do naszej szkoły, chętnie spędzilibyśmy tu więcej czasu.
Najnowsze komentarze